lukk Lukk søk

Leveransemodell

Featured Image

Det er i samspillet mellom digitale løsninger og mennesker at verdiene skapes. Da trenger vi gode verktøy /modeller og vi trenger kompetanse til å bruke disse verktøyene på en måte som gir forretningen merverdi i form av økt tjenestekvalitet, redusert risiko og økonomiske gevinster.

For oss i Communicate betyr det at vi har en veletablert leveransemodell som sikrer at vi benytter de samme verktøy og metoder i alle prosjekter. Hvilke verktøy/metoder som benyttes avhenger av omfanget på oppgaven.

Modellen er inndelt i tre hovedfaser:

  • Rådgivning – felles forståelse av mål og muligheter
  • Utvikling – implementere løsningen
  • Forvaltning – ta vare på den ferdige løsningen, overvåke og optimalisere

Eksempler på verktøy og metoder som benyttes i de ulike faser er basert på «best-practice» og erfaring vi har fra tilsvarende arbeid;

  • Interessentanalyse
  • Verdistrømsanalyse
  • Intervju/brainstorming guider
  • Scope modellering
  • Ulike Business Case modeller
  • Estimeringsteknikker
  • Kravspesifisering
  • Konseptmodellering
  • Prototyping (PoC)
  • Risiko

Prosjektmetodikken baserer seg på standarder som PRINCE2, Scrum og Kanban.

Kontakt oss